ایمیل مارکتینگ چند زبانه؛ 5 دلیل بازاریابی ایمیلی به زبان های مختلف
- 04 بهمن 1400
- بومی سازی محتوا
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که میتوانید با استفاده از قدرت بازاریابی ایمیلی چند زبانه (Multilingual Email Marketing)، مخاطبانتان را در سطح عمیقتری با خود درگیر نمایید و یک رابطه مبتنی بر اعتماد را با آنها پایه گذاری کنید؟ هیچ شکی وجود ندارد که ایمیل مارکتینگ بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را بین کانالهای بازاریابی دیجیتال شناخته شده ارائه میدهد. متخصصین این حوزه اعلام کردهاند به ازای هر دلاری که برای این شیوه بازاریابی خرج کنید؛ 56 دلار عایدی خواهید داشت.
برای بازاریابان آنلاین هیچ چیزی مهمتر از برقراری ارتباط موثر با مخاطبان مختلف نیست؛ در واقع این بهترین راه دستیابی به شخصی سازی است. اما شخصی سازی پیامها تنها در موضوع ایمیل و استفاده از نام اول گیرنده آن خلاصه نمیشود؛ بلکه در این میان محتواست که همه چیز را تغییر میدهد. مهم این است که زبان پیام با شیوه کلامی مخاطب هماهنگ شود؛ چنین چیزی یک عامل تعیین کننده در زمینه ترغیب مخاطب به سمت قیف فروش است.
اهمیت بازاریابی ایمیلی چند زبانه
در ایمیل مارکتینگ چند زبانه میتوانید به صورت مستقیم با مشتریان خود تماس برقرار کرده و از طریق زبان مادری با آنها صحبت کنید. به همین دلیل صاحبان کسب و کارها به چیزی فراتر از ترجمه گوگل (Google Translate)، یعنی عنصر انسانی نیاز دارند. ارائه دهندگان خدمات زبانی میتوانند محتوای تبلیغاتی شما را به شکل موثری به زبان هدف برگردانند. علاوه بر این آنها بر ویژگیهای فرهنگی مخاطب هدف نظارت کامل دارند و به خوبی میدانند که چگونه باید هر پیام را با مخاطب هدف تطبیق دهند. حال که به اصول اولیه دلیل اهمیت بازاریابی ایمیلی چند زبانه پرداختیم؛ بیایید به تفصیل آن را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که چگونه چنین چیزی به رشد سریعتر یک کسب و کار کمک میکند.
1. جذب مخاطبان هدف
مردم روزانه هزاران ایمیل تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برایشان ارسال میشود؛ اما واقعاً روی چه تعداد از آنها کلیک میکنند؟ حقیقت این است که درصد بسیار کمی با اقبال مواجه میگردند. بنابراین بازیابان هوشمند میکوشند تا بر این مسئله غلبه کنند. هدف آنها این است که مطمئن شوند ایمیلهایشان مورد توجه قرار میگیرند و به عنوان "هرزنامه" تلقی نمیشوند. در این راستا هم به عناصر بصری و هم به محتوای ایمیل، به عنوان عوامل تعیین کننده موفقیت یک کمپین گوشه چشمی دارند.
با این حال چنانچه زبان ایمیل با شیوه گفتاری مخاطب یکی باشد؛ اطلاعات موجود در محتوا بیشتر در خاطر باقی میمانند و اعتبار پیام ارسالی نزد مخاطب بیشتر میشود. اما فراموش نکنید که با استفاده از محتوای پویا در ایمیلتان میتوانید مشترکان را بهتر به سمت خود جذب نمایید. از اینرو خلق یک ایمیل به یادماندنی و جالب یک باید محسوب میشود.
استفاده از یک نرم افزار ساخت خبرنامه قوی این امکان را برایتان فراهم میآورد تا ایمیلهای تبلیغاتی جالبی درست کنید و با سلاح قدرتمندی همچون زبان مادری مخاطب، توجه او را به خود جلب کنید. فقط باید تصاویری را برای استفاده در محتواهایتان برگزینید که از نظر فرهنگی برای هم کدام از مخاطبان شما مناسب باشند. خلاصه بگوییم ایمیل های چند زبانه پتانسیل بالایی در جذب مخاطب دارند.
ایمیل مارکتینگ چند زبانه
2. سرنخهای بیشتر برای ملاقات با مشتریان احتمالی
ما در جهانی زندگی میکنیم که بهترین راه برای جذب مشتری احتمالی، صحبت کردن به زبان آنهاست. آمارها نشان میدهند که قسمت اعظم کاربران اینترنت غیر انگلیسی زبان هستند. بنابراین ترجمه و بومی سازی محتوای ایمیل به زبان مخاطب، شانس تطابق با مشتری را افزایش میدهد، و میتوان به آن به عنوان یک لایه اضافی شخصی سازی فکر کرد. همچنین با این کار بیشتر روی افراد دیگر تأثیر خواهید گذاشت؛ زیرا پیامتان علاوه بر اینکه به مخاطب هدف میرسد، با بافت فرهنگی او هم انطباق پیدا میکند.
امروزه اکثر کسب و کارهایی که به دنبال ارزش آفرینی برای مخاطبان خود هستند، به سرنخهای جدیدی برای جذب مشتریان احتمالی میرسند. اما حقیقت این است که بیشتر افراد دریافت کننده ایمیلها چیزی از زبان انگلیسی و فارسی نمیدانند. بنابراین ارائه محتوا به آنها از طریق زبان مادریشان، در واقع مثل سرمایه گذاری روی یک منبع بکر و دست نخورده است؛ چیزیکه بسیاری از کسب و کارها از آن چشم پوشی میکنند.
بنابراین اگر یک ایمیل چند زبانه از طریق همان سیستم گفتاری ارائه شود که خواننده آن را به صورت کامل درک میکند؛ بهتر میتواند به هدف خود که همان آگاهی بخشی به مخاطبان هدف است، برسد. با این حال در این زمینه باید با یک سرویس ترجمه حرفهای همکاری داشته باشید تا مطمئن شوید که ایمیل چند زبانه شما عاری از خطاهای دستوری است و به هدف مورد نظر خود میرسد.
3. هدایت ترافیک به سمت وب سایت
ترجمه ایمیل مثل یک معادله ریاضی نیست که بتوان از آن به صورت جهانی استفاده کرد؛ بلکه بیشتر شبیه یک کار هنری است. بنابراین وقتی میخواهید پیام خود را به صورت موثرتری به مخاطب خود انتقال دهید؛ باید محتوای ایمیل خود را دوستانهتر کرده و آن را به زبان مقصد نزدیک کنید (برای دستیابی به چنین هدفی باید حتماً از خدمات مترجمین متخصص استفاده نمایید).
به این ترتیب میتوانید بر موانع احتمالی زبانی که مانعی سر راه برقراری ارتباط شما با مشتریانتان هستند؛ غلبه کنید و از آن به عنوان یک استراتژی برای هدایت ترافیک بیشتر به سمت وب سایت خود بهره ببرید. زمانیکه یک کسب و کار این ایده را تبلیغ میکند؛ در واقع به همه مشتریانش با پیش زمینههای زبانی مختلف احترام میگذارد و باعث شکل گیری ارتباط مستحکمتری با آنها میشود.
حتما بخوانيد: هر آنچه باید درباره بومی سازی وب سایت بدانید
4. بهبود نرخ تبدیل
آمارها نشان میدهند که تقریباً 99% از مصرف کنندگان، ایمیلهای خود را به صورت مرتب چک میکنند. به علاوه تقریباً 55% از مشتریان آنلاین تنها زمانی اقدام به خرید کالایی میکنند که اطلاعات آن محصول به زبان مادریشان ارائه شده باشد. در واقع این دادهها نشان میدهند که اگر شرکتی از محتواهای چند زبانه در کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کند؛ از پتانسیل عظیمی در زمینه افزایش نرخ تبدیل و فروش بهرهمند میشود.
تبدیل این سرنخها با محتواهای ارزشمند از طریق زبانی که برای مخاطب آشنا است نه تنها به کسب و کارها کمک میکند تا راحتتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند؛ بلکه باعث جلب اعتمادشان شده و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل مینماید. همچنین مردم کسب و کارهایی را دوست دارند که افراد آنها را اداره میکنند نه نهادهای ماشین مانند. در نتیجه یک کمپین ایمیلی ترجمه شده که متشکل از عوامل انسانی است؛ بدون چون و چرا میتواند نرخ تبدیل را در بودجه شما افزایش دهد.
بازاریابی ایمیلی چند زبانه
5. سرعت بخشیدن به روند فروش
مهمترین مزیت بازاریابی ایمیلی چند زبانه، تسریع روند فروش است. ترجمه ایمیل به زبان مادری مخاطب، باعث تسریع روند برقراری ارتباط با مشتریان میشود. به علاوه صحبت کردن با آنها به زبان خودشان، جلب اعتماد آنها را رقم میزند. به این ترتیب بازاریابی آسان تر میشود و کاربران سریعتر از قیف فروش حرکت میکنند.
بومی سازی در این میان نقش مهمی ایفا میکند. در نظر گرفتن ملاحظات فرهنگی در راستای افزایش جذابیت برند شما در بازارهای خارجی، تضمین کننده تبدیل سریعتر مخاطبان به مشتری است. در نتیجه کسب و کارها میتوانند به گونهای برند خود را سازماندهی کنند که با نیازها و خواستههای منحصر به فرد مشتریانشان مطابقت پیدا کند.
آغاز ترجمه ایمیل های تبلیغاتی
ایمیل مارکتینگ چند زبانه، ابزار قدرتمندی در عرصه بازاریابی رقابتی امروز است. این شیوه از جذب مخاطب برخلاف سایر اشکال بازاریابی دیجیتال، به بازاریابان اجازه میدهد تا به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنند و در سطوح عمیقتری کاربران خود را جذب نمایند. با کمک شبکه مترجمین راستین میتوانید محتوای ایمیل های تبلیغاتی خود را با کیفیتی عالی ترجمه کنید؛ از اینرو هم نرخ بازگشت سرمایه گذاری خود را تضمین مینمایید و هم علاوه بر دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر، رابطهای مبتنی بر اعتماد را با مخاطبان خود شکل میدهید.
در ادامه حتما بخوانيد: 5 نکته در زمینه بومی سازی اپلیکیشن