یادگیری زبان انگلیسی؛ چرا و چگونه؟

یادگیری زبان انگلیسی امروزه به خواسته و نیاز بیشتر افراد تبدیل شده است. این نیاز بیشتر به ماهیت بین‌المللی و جایگاه ممتاز این زبان مربوط می‌شود، لذا بیشتر مردم به فکر یادگیری و آموختن انگلیسی هستند. وقتی می‌خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید، مهم است که انگیزه خود را حفظ نمایید، چون مانند شروع هر کاری ممکن است با موانعی روبه‌رو شوید. این موانع در ابتدا شاید کمی آزار‌دهنده و دشوار باشند، بنابراین روش‌های خود را تغییر دهید و از اشتباه کردن نترسید تا به حد مورد انتظار در زمینه یادگیری زبان برسید. صحبت به زبان انگلیسی زندگی شما را تغییر می‌دهد، اما چگونه می‌توان زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفت و اعتماد به نفس را در یادگیری بالا برد؟ شبکه مترجمین راستین در این گفتار، چند روش آسان را برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌‌دهد که می‌توانید هر زمان در خانه، محل کار یا حتی در حال حرکت آنها را امتحان کنید. اگر همین امروز آنها را امتحان نمایید و دنیای اطراف خودتان را با زبان انگلیسی احاطه کنید، به زودی پیشرفت‌های مستمر را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد.

 

1. یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی

  یادگیری زبان انگلیسی: استفاده از موسیقی  

 

آهنگ مورد علاقه‌تان نه تنها ذهن شما را از خواب بیدار می‌کند، بلکه یادگیری زبان انگلیسی شما را نیز در وضعیت مثبتی قرار می‌دهد و می‌تواند به شما در گسترش مهارت‌های یادگیری‌ کمک نماید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند به زبان‌آموزان در یادگیری دستور زبان و واژگان کمک کند و یادگیری هجی را بهبود بخشد. حفظ کردن کلمات جدید انگلیسی با استفاده از موسیقی آسان‌تر می‌شود و مدت زمان بیشتری کلمات در ذهن باقی می‌ماند.

 

 

2. یادگیری زبان انگلیسی از طریق تکرار مستمر و پیوسته مطالب

برای گنجاندن کلمات جدید انگلیسی در حافظه بهتر است که از آنها به ‌صورت مکرر و روزانه استفاده کنید. یک یادداشت از کلمات جدید که قرار است یاد بگیرید را در کنار خود نگه دارید و سعی کنید تا آنها را در چند جمله مختلف به کار ببرید. جملات خود را یادداشت نمایید و آنها را با صدای بلند بخوانید. تکرار به شما کمک می‌کند تا کلمات را خوب به خاطر بسپارید و استفاده مکرر از این کلمات به گسترش بانک واژگان شما کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشید که انجام این اقدامات کوچک، شما را برای رسیدن به هدف‌تان یاری خواهد داد.

 

3. یادگیری زبان انگلیسی با پیوستن به انجمن‌های آنلاین

برای موضوعاتی که به آنها علاقه‌مند هستید، می‌توانید در انجمن‌های آنلاین عضو شوید و در درباره مباحث منتشر شده در آنها اظهارنظر نمایید. وقتی شما در مباحث شرکت می‌کنید، انگیزه‌تان برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر خواهد شد و تمایل بیشتری به مشارکت نیز خواهید داشت. در زمینه‌های مختلف مانند عکاسی، فیلم، مسافرت، آشپزی و موارد از این دست، درباره اشتیاق خود با سایر افراد هم فکر به زبان انگلیسی صحبت کنید. این گروه‌های آنلاین بدون اینکه از لحاظ مالی هزینه داشته باشند، بازدهی خوبی برای یادگیری زبان فراهم می‌‌کنند.

 

4. یادگیری زبان انگلیسی از طریق غوطه‌ور شدن در زبان

یکی از موثرترین و آسان‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی این است که خود را به ‌طور کامل در این زبان غوطه‌ور کنید. به مکالمات به دقت گوش فرا دهید و سعی کنید استفاده روزمره از زبان انگلیسی را نادیده نگیرید. این عامل نه تنها به مهارت گوش دادن شما کمک می‌کند، بلکه با تلفظ صحیح کلمات در ذهن باعث می‌شوید تا مهارت صحبت و حرف زدن شما نیز بهبود پیدا کند. با استفاده از فناوری‌های مدرن و برنامه‌های کاربردی، این کار را می‌توان تقریبا در هر جایی انجام داد. هرچه متن انگلیسی را در ذهن خود یا با صدای بلند بخوانید، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد. اگر در مقابل دیگران اعتماد به نفس خوبی ندارید، ابتدا شروع به تمرین در خانه کنید، سپس در مقابل مخاطب صحبت کنید و از نظرات آنها در جهت بهبود کارتان استفاده نمایید. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که خواندن برخی از داستان‌های شگفت انگیز نه تنها لذت‌بخش است، بلکه تأثیر به ‌سزایی در یادگیری زبان انگلیسی نیز ایفا می‌کند.

 

 

5. یادگیری زبان انگلیسی با درک نیازهای اولیه و اصلی

درک نیازها برای یادگیری زبان انگلیسی

  یادگیری زبان انگلیسی: درک نیازهای اولیه و ثانویه  

 

اگر به ‌طور مداوم انگیزه یادگیری خود را یادآوری کنید، یادگیری زبان انگلیسی شما خیلی سریع‌تر پیش می‌رود. آیا قصد دارید در خارج از کشور تحصیل کنید؟ پس روی واژگان مربوط به مطالعات اصلی خود تمرکز کنید. کنفرانس خارج از کشور دارید؟ از سایر مشارکت‌کنندگان و مبتدیان مکالمه کمک بگیرید. می‌خواهید به سفر بروید؟ به نظر می‌رسد واژگان سفر و گردشگری، راهنمای خوبی برای شما خواهند بود. اگر به امید یادگیری جادویی یکباره همه چیز هستید، به احتمال زیاد به سردرگمی دچار خواهید شد.

 

6. یادگیری زبان انگلیسی با اعتماد داشتن به خود

هنگامیکه احساس می‌کنید یادگیری زبان برایتان سخت است، خودتان را دست کم نگیرید، زیرا در بعضی از مواقع برای همه زبان‌آموزان چنین چیزی رخ می‌دهد. هیچوقت نگویید که "من نمی‌توانم انگلیسی صحبت کنم" یا "هرگز موفق به یادگیری زبان نخواهم شد". این جملات فقط انگیزه شما را از پیشرفتی که در انتظارتان است، کم می‌کند و شما را متقاعد می‌کند که رسیدن به روئیتان در مورد یادگیری زبان انگلیسی غیرممکن است. در عوض بگویید که "من انگلیسی یاد می‌گیرم و هر روز پیشرفت می‌کنم"، "این کار ساده نیست، اما ارزشش را دارد"، "من خیلی بهتر از شش ماه پیش هستم". اینگونه عبارات برای یادآوری و تقویت انگیزه شما بسیار اثر‌بخش است.

 

کلام پایانی

انگلیسی را به‌ صورت آنلاین یا با استفاده از منابع با کیفیت یاد بگیرید تا به سرعت زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. نرم‌افزارهای مختلف یادگیری انگلیسی وجود دارند که به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا توانایی یادگیری خود را بالا ببرند. زبان‌آموزان می‌توانند روی این نرم‌افزارها تمرکز و تمرین کنند. شما برای یادگیری باید آماده باشید تا وقت و انرژی خود را به ‌طور مستمر به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. این کار نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده شما به حساب می‌آید، بنابراین میانبرها را انتخاب نکنید، زیرا این امر یک شبه اتفاق نمی‌افتد و زمان می‌برد.